Děkujeme za pochopení.
P20e87t45r 37Š14i92n34d37e17l69á44ř
A ještě k tomu všemu, co zde již bylo níže napsáno, je potřeba si představit ty ohromné zástupy naštvaných pumpařů u čerpadel pohonných hmot, ke kterým si nepřijeli natankovat žádní z těch, kteří mají slevu na veřejnou dopravu a přitom navíc ani auto nemají.
J41o71s67e52f 26M67i88k86e41l
Když mi ty potraviny (a nejen ty), kvůli kterým musím teď v zimě aspoň 1x týdně jet 16 km do města přivezete ve stejné kvalitě, rozmanitosti a ceně, v jaké jsou v těch městech, rád se té slevy na autobus zřeknu. Souhlasíte, autore?
P52e38t45r 98Š37i91n75d86e16l74á71ř
V tom případě může pan Mikel (zatím marně!) doufat, že stát se zrušením slev na jízdném vylosuje 5 soukromých dodavatelů potravin a těmto e-shopům bude platit dopravu potravin ke všem zákazníkům.
R36a80d25k20a 80P16o41k12o82r62n40á
Jeli jsme přeplněným vlakem, kolem vesměs samí studenti a když přišla řeč na zlevněné jízdné tak si ho moc pochvalovali. Kdo bydlí na vesnici a byl zvyklý kupovat potraviny v místě tak to dělá i teď, jestli si myslíte, že pro důchodce obzvlášť který má nějaké zdravotní potíže je terno jet vlakem na nákup, tak jste na omylu..
V86l84a85d43i21m94í27r 77H53r77u93b72ý
Ty vrďo! O více jak milión jízd měsíčně si dovolili projezdit důchodci je ve vlacích ČD! Zřejmě dosud nikdo z nich nejezdil a najednou jezdí - kam vlastně ta z ničeho nic? (Vím, slevu mají i studenti, ale ti cestovali i před tím.)
Máte pravdu, že možná více lidí jede za nákupy. Jenže otázka zní: je deformací trhu jízdné, neumožňující výběr obchodu, nebo naopak jízdné, které ho umožňuje. (Pominu fakt, že větším problémem je nedostatek vhodných spojů.)
J98a21r26o47s30l42a97v 18H60a56l57u70z19a
Trochu mi chyběl ten závěr - Babiš jako milovník velkých obchodů chce zlikvidovat drobné vesnické živnostníky, poslední výspu ODS na venkově.
Zánik venkovských obchodů urychlí příchod alternativního prodeje - přes počítač objednáte a doveze se to až ke dveřím.
A co takhle - například v Praze pokles počet studentů, kteří si pronajímají byty, protože zjistili, že se jim vyplatí denně dojíždět a uvolní tak prostor k dlouhodobým pronájmům.
Cestování se mírně přiklonilo na stranu veřejné dopravy a snížilo počet osobních automobilů na silnicích. Mladá generace se musí naučit, že cestování vlastním autem je luxus a bude tento luxus muset zaplatit těm, co jim cestou veřejnou dopravou uvolní D1.
...
V85l14a77d22i51m60í22r 93H80r80u69b38ý
No jo - ale příklon k veřejné dopravě určitě - alespoň podle autora - deformuje obchod s pohonnými hmotami.
D31a93n41u17š41e 38K38r69a41m89o65l25i20š54o85v77á
Každá mince má rub a líc...a prostě podnikatel na vesnici, když má zboží a), předražené, b) nemá ho vůbec, tak lidé budou jezdit do marketů. A nesvádějte to na jízdné...víte já jako bába sice bez hůlek nebudu jezdit do marketu...abych ve táhla za pětikorunu zpět.
M64i46r55o67s26l90a89v 94H71r39u90š33k15a
Celý ten systém slev a jeho zavedení má i jiné aspekty ...
Vaše úvaha o tom, že zavedení slev vede seniory k tomu, že vyjedou na nákup z vesnice do města, protože nyní mají levnější dopravu a tím zruinují obchodníky na vesnici, uff, je to odvážné ...
Zaprvé: pokud pojede senior na nákup do velkého supermarketu autobusem, nepobere toho tolik ve srovnání s tím, kdyby jel vlastním autem. U mladého člověka si dokážu představit, že nějaký větší nákup pobere v rukách a pojede veřejnou dopravou, u starších lidí už bych s tím byl opatrnější ...
Zadruhé: když bude senior něco akutně potřebovat, stejně půjde nakoupit do toho místního vesnického obchodu. Cesta do města a ještě pak k velkému supermarketu mu vezme více času.
Zatřetí: do některých vesnic jezdí autobus jen v pracovní dny. A pokud ano, tak ne vždy jsou ty autobusy i tak použitelné. Co teprve třeba lidé v okolí Plané u Tachova? Spojení do Prahy lidé z Plané mají, ale pokud nemáte auto, tak se o víkendu do vesnice Týnec nedostanete. V pracovní dny mají lidé pro jistotu do Plané spojení, ale jen ráno do Plané. Odpoledne prostě nic.
Ale to už se trochu opakuji a tímto Vás zvu k detailnější analýze z mého soudku - čili článek "Makáme ... 75 % sleva na jízdném ... ale za jakou cenu?" na https://miroslavhruska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=666506
P40a45v76e90l 20K14u75c52h25t29a
Myslíte si, že stařeček se stařenkou pojedou ze Lhoty do města si nakoupit kvůli slevě na jízdném? Vždyť musí zaplatit +25% jízdného. Je to daleko složitější než uvádíte. Každé opatření má své plusy a mínusy.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky